OOR109’s 和訳blog

ONE OK ROCKの和訳をしています。転載不可

MY FIRST STORY BOOM 和訳

All in this whole world now

(現在この全世界の全てが)

has been Already too controlled

(既に支配されすぎていて)

and you can't run away

(君は逃げ出せない)
Even the place one will live and die,🔺

(生きて死ぬ)
So that nobody wants to defy anymore

(もう誰も逆らいたい者はいない)
You can't see them and you don't know it,

(君はそれらを理解出来ないし分からない)
Whether they even happen to exist

(彼らが何気なく生きていることでさえもどうか)
They keep on creating on a new world

(新しい世界を彼らは作り出し続けている)
That pleases them and matches their requests the best

(最高な彼らの要求に匹敵し彼らを満足させる)

No way

(まさか)
Are you gonna be like that from now on

(君は今後あのようになるつもりなの?)
This day

(今日)
You are just looking down on us

(君は僕らを軽蔑しているだけ)

No way

(まさか)
Are you gonna be like that from now on

(君は今後あのようになるつもりなの?)
This day

(今日)
What you gonna do?

(君がすることは?)

What you want

(君が望むものが)
Somewhere within your heart

(君の心のどこかにあって)
Somehow you can get it

(どことなく君は手にすることができる)
There is a way in your mind that you must believe

(君が信じなければいけないやり方が君の心の中にある)
What I want

(僕が望むものが)
Somewhere within my heart

(僕の心のどこかにあって)

Somehow I can get it

(何とかして僕は手にすることができる)
There is a way in my mind that I must believe

(僕が信じなければいけないやり方が僕の心の中にある)
Whatever, fade away

(何でも,消えていく)

全世界支配者到来。
最大革命家玉砕死「2×××年は終了」大予言の意味さえもない
大事件不完全燃焼。
絶対未解決事件化 有耶無耶の真相心理
今じゃWe are falling down

           (僕らは落ちて行っている)


What you want

(君が望むものが)
Somewhere within your heart

(君の心のどこかにあって)
Somehow you can get it

(どことなく君は手にすることができる)
There is a way in your mind that you must believe

(君が信じなければいけないやり方が君の心の中にある)
What I want

(僕が望むものが)
Somewhere within my heart

(僕の心のどこかにあって)

Somehow I can get it

(何とかして僕は手にすることができる)
There is a way in my mind that I must believe

(僕が信じなければいけないやり方が僕の心の中にある)

How you say

(君がどのように言っても)
Always what's in your mind

(いつも君の心の中に何があるの?)
Alright, you can take it

(大丈夫,君は理解できる)
There is an aim in your mind that you must achieve

(君が成し遂げなければいけない目標が心の中にある)
How I say

(僕がどのように言っても)
Always what's in my mind

(いつも僕の心の中に何があるの?)
Alright, I can take it

(大丈夫,僕は理解できる)
There is an aim in my mind that I must achieve

(僕が成し遂げなければいけない目標が心の中にある)
Whatever, fade away

(何でも,消えていく)

What's wrong & what's right?

(何が悪くて何が正しいの?)
Please god, tell me now

(どうか神様今僕に教えてください)
Who's good & who's bad?

(誰が良くて誰が悪いの?)
Please god, tell me now

(どうか神様今僕に教えてください)
Go!!!

(行くぞ!!)


Nobody's knows the meaning of the truth

(真実の意味は誰にも分からない)
The fools will always be eaten by the wise

(馬鹿者はいつも賢い人によって食べられしまう)
As soon as they aren't needed anymore

(もはや彼らはすぐに必要とされなくなった)
"Boom" "Boom" "Boom"

(次から次へと)
They'll get disposed

(彼らは処分されるだろう)
One day you will go turn on the radio

(ある日君はラジオを付けに行く)
You can't trust the cops or politicians

(君は警察官や政治家を信用出来ない)
Already start on moving your world

(既に君の世界が動き始めている)
Finally you'll have to decide by yourself

(最終的に君は自分自身で解決しないといけないよ)

最後の運命なんて関係ないって
言いたくて心から掻き消せる日まで
何度も経験を積んだ僕の為に
思い出を掴んでいくから

What you want

(君が望むものは)
Somewhere within your heart

(君の心のどこかにあって)
Somehow you can get it

(何とかして君は手にすることができる)
There is a way in your mind that you must believe

(君が信じなければいけないやり方が君の心の中にある)
What I want

(僕が望むものは)
Somewhere within my heart

(僕の心のどこかにあって)
Somehow I can get it

(どことなく僕は手にすることができる)
There is a way in my mind that I must believe

(僕が信じなければいけないやり方が僕の心の中にある)


How you say

(君がどのように言っても)
Always what's in your mind

(いつも君の心の中に何があるの?)
Alright, you can take it

(大丈夫,君は理解できる)
There is an aim in your mind that you must achieve

(君が成し遂げなければいけない目標が心の中にある)
How I say

(僕がどのように言っても)
Always what's in my mind

(いつも僕の心の中に何があるの?)
Alright, I can take it

(大丈夫,僕は理解できる)
There is an aim in my mind that I must achieve

(僕が成し遂げなければいけない目標が心の中にある)
Whatever, fade away

(何でも,消えていく)

 


 


whether

【接続】

~かどうか、~であろうとなかろうと

 


[ happen to ]の意味

(人)に起こる, ~にふりかかる / 偶然…する, たまたま…する, ちょうど~する《do》

偶然~する、たまたま~する、ふと~する、期せずして~する、図らずも~する、何げなく~する

 


No way!

(まさか!ありえない!)

絶対にありえない」「まさかそんなわけない」「そうとは思わない

 


look down on

〔人を〕見下す、見くびる、上から目線で見る、軽蔑する

 


somewhere within the body

体内のどこかに[で]

 


take it

分かる、理解する
我慢する

 

aim

目標、目的

 


「as soon as~

~するとすぐに

 


boom-boom-boom

【形・副】

〈俗〉次から次へと、連続して、回転の速い

 


get ed

〜された

 


turn [switch] on [off] the radio

ラジオをつける[消す]

 


start on

【句動】

~し始める、~を始める、~に取りかかる