OOR109’s 和訳blog

ONE OK ROCKの和訳をしています。転載不可

Head High 海外版 スーパー

Yeah they tried to stop me

(奴らは俺を止めようとしたけど)
But it was too late

(遅過ぎた)
Oh there’s no interfering my fate

(俺の運命を邪魔することはできない)


They was trying to hold me

(奴らは俺を抑えようとしていた)
In every way

(あらゆる方法で)
Thinking I’ve taken everything I could take

(俺が取れた全てのものを俺は掴んだと思っている)


Everybody’s challenge turning into mine

(皆の挑戦が俺のものに変わっていって)
And overcame adversity

(逆境を乗り越えた)

 

With my head high

(堂々と)
My

Make a stand with my head high

(堂々と抵抗をする)
My

 


I’m not afraid to love

(俺は愛するのを恐れない)
I’m not afraid to try

(俺は試みるのを恐れない)
I’m not afraid to fly

(俺は飛ぶのを恐れない)
With my head high

(堂々と)
My

 

 

No it wasn’t easy

(簡単ではなかったけど)
But everyday

(毎日)
Oh I took one step closer to change

(俺は変わる為に一歩近づいた)
They didn’t wanna see me

(奴らは俺を見たくなかった)
Break these chains

(この鎖を断ち切る)
Being more than just a name and a face

(単なる名前と顔ではない)

 

Everybody’s challenge turning into mine

(皆の挑戦が俺のものに変わっていって)
And overcame adversity

(逆境を乗り越えた)


With my head high
(堂々と)
My
Make a stand with my head high
(堂々と抵抗をする)
My

 

I’m not afraid to love

(俺は愛するのを恐れない)
I’m not afraid to try

(俺は試みるのを恐れない)
I’m not afraid to fly

(俺は飛ぶのを恐れない)

With my head high
(堂々と)
My

 

With my head high
(堂々と)
My
Make a stand with my head high
(堂々と抵抗をする)
My

 

With my head high
(堂々と)
My
Make a stand with my head high
(堂々と抵抗をする)
My

I’m not afraid to love

(俺は愛するのを恐れない)
I’m not afraid to try

(俺は試みるのを恐れない)
I’m not afraid to fly

(俺は飛ぶのを恐れない)


With my head high
(堂々と)
My

 

 

too late
《be ~》遅過ぎる、手遅れである


one step closer to《be ~》

~に一歩近づく[向けて一歩前進する]

 

take a step closer
一歩近づく

 


interfering

妨げる

 

《there is no doing》~することはできない


in every way

全ての[あらゆる]点[面]で[において]、あらゆる方法で[を尽くして]、どの方面でも

 


turn into

句動

〔性質・外観などの点で〕~に変わる[変化する]

 

overcome adversity

逆境を乗り越える、逆境[災難]に打ち勝つ

 


with one's head high

〔歩く時などに〕頭を高くして、堂々と

 


make a stand

抵抗する

 

not afraid
《be ~》恐れない

 

afraid to
《be ~》~するのを怖がる、怖がって~しない

 


break the chain

鎖を断ち切る


more than just

《be ~》~のみではなくそれ以上である、ただの[単なる]~ではない