OOR109’s 和訳blog

ONE OK ROCKの和訳をしています。転載不可

MY FIRST STORY Merry Christmas 和訳

I'm always thinking about your eyes

(僕は君の目のことをいつも考えている)

I'm always waiting to meet you

(僕はいつも君に会えることを待っているよ)

Whatever you may do

(君が何でもできるよ)

You're so beautiful tonight

(君は今夜とても美しいよ)

 

There's nothing you have to go and change

(君が変わっていくべきことは何もない)

There's nothing you need more and more

(ますます君が必要とするものは何もない)

No matter what I say,

(僕が何と言おうとも)

You won't believe me anyway

(何だかんだ言っても君は僕を信じないだろう)

 

We will not make a wish on a star coz it will not come true

(僕たちは星にお願いをしないよ だってそれは叶わないから)

This is now (a) fairy-tale so I wanna give you (a )happy ending now

(ここは今夢のような場所だから今僕は君にハッピーエンドを与えるよ)

 


 

Merry Christmas, Merry Christmas,

(メリークリスマス)

I'll give you my heart

(僕は君に僕の心を捧げるよ)

Merry Christmas, Merry Christmas,

(メリークリスマス)

I'll take you away

(僕は君を連れ去るよ)

Merry Christmas, Merry Christmas,

(メリークリスマス)

It's (a) special day

特別な一日だよ)

Merry Christmas

(メリークリスマス)

 


 

You're always shining in my mind

(君はいつも僕の心の中で輝いている)

Your're always looking for the one

(君はいつも運命の人を探している)

There's plenty down right there

(そこには大いに沢山いるんだ)

You can leave it on the floor

(君は参加者を放っておける)

 


 

When you're afraid to be alone

(君が孤独になることを恐れる時)

When you are lonely, I'll go back

(君が寂しい時は僕は戻るよ)

Coz you're the only one

(だって君は運命の人だから)

You're amazing girl, you know

(君は本当に素晴らしい女の子だよ)

 

 

Merry Christmas, Merry Christmas,
(メリークリスマス)
I'll give you my heart
(僕は君に僕の心を捧げるよ)
Merry Christmas, Merry Christmas,
(メリークリスマス)
I'll take you away
(僕は君を連れ去るよ)
Merry Christmas, Merry Christmas,
(メリークリスマス)
It's (a) special day
特別な一日だよ)
Merry Christmas
(メリークリスマス)

 


 

Merry Christmas, Merry Christmas,

(メリークリスマス)

You'll stay by my side

(君は僕の傍に居る)

Merry Christmas, Merry Christmas,

(メリークリスマス)

You'll try to enjoy

(君は楽しもうとするだろう)

Merry Christmas, Merry Christmas,

(メリークリスマス)

It's (a) special day

特別な一日だよ)

Merry Christmas

(メリークリスマス)

 

 


So open the door, let's go watch all the lights

(だから心を開いて、全ての光を見に行こうよ)

We can smile underneath the Christmas tree, you and me

(僕と君はクリスマスツリーの下で笑えるよ)

After the snow will fall and pile

(雪が降り積もる後ろで)

After I press my lips and smile

(僕はキスをして笑うよ)

 

 


Now Santa Claus can fulfill all my dreams

(今ならサンタクロースが僕の全ての夢を叶えれる)

Tell me why I am with you

(僕が君と一緒にいる理由を教えて)

Tell why you are with me

(君が僕と一緒にいる理由を教えて)

 


 

Maybe the reason why we are always together now and again

(今僕たちはまた一緒に居る理由はおそらく)

I swear to you

(僕は君に誓うよ)

 

 


Merry Christmas, Merry Christmas,

(メリークリスマス)

Wherever you are

(君が何処に居ようとも)

Merry Christmas, Merry Christmas

(メリークリスマス)

Whenever you are

(いつ君が居ようとも)

Merry Christmas, Merry Christmas,

(メリークリスマス)

We will become one tonight

(僕たちは今夜夫婦になるよ)

 

 

 


Merry Christmas, Merry Christmas,

(メリークリスマス)

I'll give you my heart

(僕は君に僕の心を捧げるよ)

Merry Christmas, Merry Christmas,

(メリークリスマス)

I'll take you away

(僕は君を連れ去るよ)

Merry Christmas, Merry Christmas,

(メリークリスマス)

It's (a) special day

特別な一日だよ)

Merry Christmas

(メリークリスマス)