OOR109’s 和訳blog

ONE OK ROCKの和訳をしています。転載不可

MY FIRST STORY We're Just Waiting 4 You 和訳

We are always there together, never breaking in my heart

(僕達は心の中でいつでも一緒だ)

Cause you are the only one who has completely changed my life

(だって君は僕の人生を変えてくれたただ唯一の人だから)

Do you remember when we met the first time 6 years ago? 

(僕達が初めて出会った6年前の事を覚えてる?)

There was nothing there,  but we kept going forward recklessly

(あの頃はまだ何もなかったけど、 なりふり構わず進み続けていたね)

We were not very close to each other,  we were not old friends

(僕達は元々知り合いだった訳でも幼馴染だった訳)

But we are connected with strong bonds for sure

(でもないでも、 今は僕達はそんなモノよりも強い絆で繋がっているよね)

I swear to you right now

(今、 君に誓うよ)

 

We’re just waiting 4 you to come back forever one more time

(僕達は君がもう一度帰ってくるまで永遠に待ち続けているよ)

We’re just going to go on until the day

(僕達はその日が来るまで一歩も止まらず進み続けてるから)

So please don’t forget this day

(だからどうか今日を忘れないでほしい)

We are the 5 of us with you

(僕達は君がいて5人で1つだって事を)

We will get together now again&  again

(僕達は何度でも何度でも一緒になれるんだ)

 

You said,  “I think you should be yourself no matter how we end up" 

(君は言ったね。 「 例えどんな結末になろうと君は君のままでいた方がいいよ」 と)

And so I was able to come all the way because of those words

(あの言葉がなかったら僕はきっとここまで来ることは出来なかっただろう。)

There was a time when we got lost and crashed into a wall

(これまで壁にぶつかって負けそうになった事もあった)

He decided, and something that was, now is gone

(その中で自分の決断で離れていった人もいた)

I’m really glad we met

(でも僕は皆に巡り逢えて本当に心から良かったと思ってる)

 

We’re just waiting 4 you to come back forever one more time

(僕達は君がもう一度帰ってくるまで永遠に待ち続けているよ)

We’re just going to go on until the day

(僕達はその日が来るまで一歩も止まらず進み続けてるから)

So please don’t forget this day

(だからどうか今日を忘れないでほしい。)

We are the 5 of us with you

(僕達は君がいて5人で1つだって事を)

We will get together now again & again

(僕達は何度でも何度でも一緒になれるんだ)

 

We’ve seen so many things

(色んなモノを見てきた)

We’ve heard so many things now

(色んなモノを聞いてきた)

Those things are what I feel have made us what we are right

(そのどれもが今の僕達を創ってくれた大切なモノなんだ)

We’ve felt so many things

(色んなモノを感じてきた)

We’ve fought so many things what we are right now

(色んなモノと闘ってきた)

Those things are what I feel have made us

(そのどれもが今の僕達を創ってくれた大切なモノなんだ)

I never give up dreaming

(僕は絶対に夢は諦めないよ)

I never give up screaming

(いつまでも叫び続けるんだ)

Our story will go on

(僕達の物語は続いていくから)

 

We’re never giving up on this new story with you now

(僕達は絶対に諦めずに新しい物語を君と創り上げていくよ)

We’re never staying here because of you

(君の為にも次の場所で待っているから)

We’re just waiting 4 you to come back forever one more time

(僕達は君がもう一度帰ってくるまで永遠に待ち続けているよ)

We’re just going to go on until the day

(僕達はその日が来るまで一歩も止まらず進み続けてるから)

So please don’t forget this day

(だからどうか今日を忘れないでほしい)

We are the 5 of us with you

(僕達は君がいて5人で1つだって事を)

We will get together now again & again

(僕達は何度でも何度でも一緒になれるんだ)