OOR109’s 和訳blog

ONE OK ROCKの和訳をしています。転載不可

Notes'n' Words スーパー

I wanna dance like no one’s watching me

(誰も僕を見ていないように僕は踊りたい)
I wanna love like it’s the only thing I know

(僕が知っている唯一のことであるように愛したい)
I wanna laugh from the bottom of my heart

(僕は心の底から笑いたい)
I wanna sing like every single note and word it’s all for you

(僕は全てのシングルノートも言葉も全て君の為であるように歌いたい)


Is this enough?

(これで十分かな?)


I wanna tell you and this is the only way I know

(僕は君に伝えたいしこれが僕が知っている唯一の方法であって)
and hope one day you’ll learn the words and say

(いつか君が歌詞を知ってくれて) 
That you finally see, what I see

(僕の見えるもの,君が遂に見えると言ってくれることを願っている)


Another song for you about your love

(君の愛について君にもう一曲)
‘cause you love the me that’s full of faults

(君は欠点だらけであるこの僕を愛してくれているから)
I wish you could see it from this view

(君がこの景色からそれが分かったらいいのに)
‘cause everything around you is a little bit brighter from your love

(君の周りの全てのものが君の愛で少しだけより輝いているから)


I wanna dance the night away with you

(僕は君と一晩中踊りたい)
I wanna love because you taught me to

(君が僕に教えてくれたから僕は愛したい)
I wanna laugh all your tears away

(僕は全ての君の涙を笑い飛ばしたい)
I wanna sing

(僕は歌いたい)

‘cause every single note and word it’s just for you

(全てのシングルノートも言葉も君の為だけであるから)


Hope it’s enough?

(十分であることを願ってるよ?)


I wanna tell you and this is the only way I know

(僕は君に伝えたいしこれが僕が知っている唯一の方法であって)
and hope one day you’ll learn the words and say

(いつか君が歌詞を知ってくれて) 
That you finally see, how I feel

(僕の気持ち,君が遂に分かると言ってくれることを願っている)


Another song for you about your love

(君の愛について君にもう一曲)
‘cause you love the me that’s full of faults

(君は欠点だらけであるこの僕を愛してくれているから)

I wish you could see it from this view

(君がこの景色からそれが分かったらいいのに)
‘cause everything around you is a little bit brighter from your love

(君の周りの全てのものが君の愛で少しだけより輝いているから)

 


Not a day goes by that I don’t think

(僕が考えない日はない)
about you and the love you’ve given me

(君と君が僕に与えてくれたこの愛のことを)

I wish you could see it from this view

(君がこの景色からそれが分かったらいいのに)
‘cause everything around you is a little bit brighter from your love

(君の周りの全てのものが君の愛で少しだけより輝いているから)

Life is just so much better from your love

(人生が君の愛でとてもはるかに良いだけなんだ)

 



from the bottom of my heart

心の底から


every」

「どの〜も」という


from

原因・理由】…の理由から,ために,…で

 

one day

いつか


say

言いたいこと

名詞1*1言いたいこと,言い分

 

learn

~であると〕分かる、知る

 

learn that ~: that節 以下のことを知る

 

[hope that S V ~] ~であることを願う・~であればいいなと思う・~を望む

 

see

見える


That

「〜ということ」「〜すること」

 

「what+主語+動詞」という形をとり、「主語が〜するもの」や「主語が〜すること」

 

[that+主語+動詞]は名詞句で、「~ということ」「~であること」「~と」という意味

 

同格のthatは接続詞のthatの仲間で、直前の単語の内容を「~という」と、文で説明したいときに使います

 

「私の気持ち」

my feeling」よりも「how I feel」

 


Sing another song!

もう一曲歌ってよ!

 

sing another song
別の歌を歌う

 

full of flaws
《be ~》欠陥[欠点]だらけである、あらがたくさんある

 

I wish I could 〜

「〜できたらいいのに


a little bit

少しだけ


night away

《the ~》夜通し、一晩中

 

teach someone to
~する方法を(人)に教える[教授する]、~することを(人)に仕込む

 

 

laugh away
一笑に付す、笑い飛ばす

 


not a day goes by

~しない日は(1日たりとも)ない

 

much

副詞
1 大いに, 非常に;しばしば
2 ずっと, はるかに


much better

《be ~》〔~よりも〕ずっと良い、はるかに良い

 

 

*1:ふつうone's ~