OOR109’s 和訳blog

ONE OK ROCKの和訳をしています。転載不可

MY FIRST STORY MEMORIES 和訳

MEMORIES

 


We’ve always been solitary

僕らはいつも孤独だった

They used to call us a parody

彼らは僕らに真似事だと言っていた

Saying his name all over me

僕の至る所で彼の名前を言っている

The greatest memories

最高の思い出さ

 

 

 

Never forget where we came from

僕らが何処から来たのかを忘れはしないよ

We know that pain more than anyone

誰よりも痛みを僕らは知っている

I’m all alone in this cold dark

僕は冷たくて暗い中で独りぼっちなんだ

Oh baby look where I’m at now

今の僕を見てよ

 

 

 

There’s no going back

もう後には引けない

cause where I’m standing’s the dream

だって僕は夢の場所の中に居るから

だって僕が居るところが夢だから

何一つも面影が無いくらい

今から I will take it

            僕は掴むよ

ココまで I will make it

               僕はやり遂げるよ

 


There’s no going back

もう後には引けない

cause where I’m standing’s the dream

だって僕は夢の場所の中に居るから

There’s no going back

もう後には引けない

cause where I’m standing’s the dream

だって僕は夢の場所の中に居るから

真逆のエンターテイメント

We will never stop, walking with you now

僕らは決して止まることはなく今君と歩んでいる

 

 

 

This is not real destiny

これは本当の運命なんかじゃない

Do you know who is the enemy?

誰が敵なのか君は知ってるの?

We can’t escape from the misery

僕らは苦難から逃げることは出来ない

It’s like a labyrinth

それは迷路みたいだね

 

 

 

Jesus Christ

イエス・キリスト

Why is it that every time we’re one step away,

いつも僕らはあと一歩のところなのに

something gets in the way?

何故何かが邪魔をするんだ?

We’re not asking for your blessings

僕らは君の祝福を頼んではいない

Please, just don’t fuck with us

僕らの邪魔だけはしないで欲しいんだ

We’ve still got so much to do

僕らはまだやることが多くあるんだ

 

 

 

There’s no going back

もう後には引けない

cause where I’m standing’s the dream

だって僕は夢の場所の中に居るから

吐き捨てた唾飲み込みたくはない

貫いて I will move on

              僕は進むよ

飛び散って I will live on

                    僕は生き続けるよ

 


There’s no going back

もう後には引けない

cause where I’m standing’s the dream

だって僕は夢の場所の中に居るから

There’s no going back

もう後には引けない

cause where I’m standing’s the dream

だって僕は夢の場所の中に居るから

今すぐ死んでレジェンド?

We will never stop, walking with you now

僕らは決して止まることはなく今君と歩んでいる

 


Shut the fuck up, get the fuck up

黙って起きやがれ

We don’t want to be such a fuck up

僕らはあんな駄目な奴にはなりたくないんだ

No way back

後戻り出来ない

 

 

 

There’s no going back

もう後には引けない

cause where I’m standing’s the dream

だって僕は夢の場所の中に居るから

この世を知れば知るほど あゝ無情

失った Navigation 変わらない Resolution

 

 

 

There’s no going back

もう後には引けない

cause where I’m standing’s the dream

だって僕は夢の場所の中に居るから

何一つも面影が無いくらい

今からI will take it

           僕は掴み取るよ

ココまで I will make it

               僕はやり遂げるよ

There’s no going back

もう後には引けない

cause where I’m standing’s the dream

だって僕は夢の場所の中に居るから

There’s no going back

もう後には引けない

cause where I’m standing’s the dream

だって僕は夢の場所の中に居るから

真逆のエンターテイメント

We will never stop, walking with you now

僕らは決して止まることはなく今君と歩んでいる

 


 


There is no going back.

もう後には引けない

 

 


don't fuck with us

我々の邪魔をするな