OOR109’s 和訳blog

ONE OK ROCKの和訳をしています。転載不可

MY FIRST STORY マボロシサスペンス 和訳

Will you dance on the floor with me?

(僕と一緒に踊り場で踊りませんか?)
Will you drink to the night with me?

(僕と一緒に夜まで飲みませんか?)
Just give me the reason for you standing here alone

(君がここで一人でいる理由だけを教えてくれ)

Will you leave out the rest with me?

(僕と一緒に他のことは放っておきませんか?)
Will you come to my place with me?

(僕と一緒に僕の家に来てくれませんか?)
All I know is you will be mine for one time tonight

(僕が分かるのは君が今夜一度限りの間僕のものになるくらいだよ)

You can't get over to my heart

(君は僕の心に通じさせれないよ)
You can't get over what we had

(君は僕らが持っていたものを済ませられない)
I wanna Try Try Try Try and I know

(僕はやってみたいと僕には分かるよ)
You can't say what I have to do

(君は僕がしないといけないことを言えない)
You can't say what you want from me

(君は僕から望むことを言えない)
I seem to Fly Fly Fly Fly Away

(僕は浮ついたようだ)
That's all there's now

(今はそれだけのことだよ)

儚い感情を穢して夢の中に堕ちれば
何時か君の愛も染まるから

濡れた純情が溢れて僕の声を求めれば
最後の涙も枯れるから

I can't be sorry for you now

(僕は今君にすまないと思うはずがないよ)
I can't be every day with you

(僕は君と毎日一緒に居れないよ)
You're gonna Cry Cry Cry Cry for you

(君は自分の為に泣くつもりだよ)
I can't go where you want to go

(君が行きたい所に僕は行けないよ)
I can't go where I need to lie

(僕は嘘を付く必要がある所に行きたくないよ)
You shouldn't Dry Dry Dry Dry for me

(君は僕の為に乾かすべきではない)
That's all there's now

(今はそれだけのことだよ)

Will you dance on the floor with me?

(僕と一緒に踊り場で踊りませんか?)
Will you drink to the night with me?

(僕と一緒に夜まで飲みませんか?)
Just give me the reason for you standing here alone

(君がここで一人でいる理由だけを教えてくれ)

Will you leave out the rest with me?

(僕と一緒に他のことは放っておきませんか?)
Will you come to my place with me?

(僕と一緒に僕の家に来てくれませんか?)
All I know is you will be mine for one time tonight

(僕が分かるのは君が今夜一度限りの間僕のものになるくらいだよ)

You said.

(君は言った)
I'm not the only one, but I want to stay here

(私一人じゃないけど私はここに居たいんだ)
Don't you think I'm crazy?

(私がおかしいと思わないの?)
You said.

(君が言った)
I'm not the only one, but you can't leave me

(私一人じゃないけど僕は君から離れられない)
'Cause we will just keep going on

(だって僕らは継続し続けるだけだから)

 


 


「Will you 〜?」は「〜してくれる?」「〜してくれますか?」

 


reason for

~の理由

 


Come to my place.

家に来て

 


All I know is

私が知っている事といえば~くらいです

 


get over

分からせる、通じさせる、飲む、飲み込む

~を渡る、渡す、横断する、渡らせる、運んで渡る

 


fly away

1〈髪・衣服など〉風になびいてひらひらする.

2〈人が〉うわついた,軽率な.

3いつでも飛べる[空輸できる].

 


That’s all there is

訳語 それまでってことよ

 


sorry for

《be ~》~をすまないと思う、~を気の毒に思う

 


I can't be with you everyday.

毎日はあなたと一緒にいられない。

 


cry for

【句動】

~を求めて[欲しがって](泣き)叫ぶ[叫び声を上げる]、~を切に必要とする、~を強く求める
〔物が〕ぜひとも~の[する]必要がある

 

I'm not the only one

【意味】僕だけじゃないよ、僕一人じゃないよ 

 


go on

【句動】

進み続ける、~を続ける[継続する]、~し続ける、続いて~する、続けて~する

 

keep○○ing」

「Vし続ける