OOR109’s 和訳blog

ONE OK ROCKの和訳をしています。転載不可

MY FIRST STORY storyteller 和訳

Sometimes my heart feels lonely

(時々僕の心が孤独を感じる)
There was nowhere like home

(我が家のような場所が何処にもなかった)

where I could feel complete

(僕が完璧に感じることができた)

 

I realized that this place here is my real home

(この場所が僕の本当の我が家だと僕は気付いた)
And you were always by my side and

(君はいつも僕の傍に居て)

believed in me all of the time

(いつでも僕を信用した)

 

You are my light

(君は僕の光だよ)

 

We just want to be with you in this moment forever

(僕らはこの瞬間に君だけとずっと一緒に居たいよ)
'Cause I want to find precious memories

(だって僕は大事な思い出を経験したいから)
You will tell the story on when these dreams will come true

(それらの夢が叶う時に君は物語を伝えるだろう)
So let's keep on walking

(だから歩き続けよう)

'til we reach the end

(僕らが最後に達するまで)

'til we reach the end

(僕らが終わりに達するまで)

 

One day when your in the dark and

(ある日暗闇に包まれて)

can't see the light again

(また光が見えない時)
Just remember the time with us

(とにかく僕らとの時間を思い出して)

It's alright

(大丈夫だよ)

 

We can do now anything

(僕らは今何でもできる)

as long as we're with you

(僕らが君と一緒に居る限り)
And a million dreams shared between

(100万の夢を分け合った)

the two of us now

(今の僕らの二人の間で)

 

It's all true

(全部本当のことだよ)

 


We just want to be with you in this moment forever

(僕らはこの瞬間に君だけとずっと一緒に居たいよ)
'Cause I want to find precious memories

(だって僕は大事な思い出を経験したいから)
You will tell the story on when these dreams will come true

(それらの夢が叶う時に君は物語を伝えるだろう)
So let's keep on walking

(だから歩き続けよう)

'til we reach the end

(僕らが最後に達するまで)

'til we reach the end

(僕らが終わりに達するまで)

 

 

We were crushed again & again

(僕らは何度も何度も押し潰された)
Surrounded by darkness

(暗闇に取り囲まれた)
We won't lose the sight of the light anymore

(僕らはもう光を見失わないよ)
And we will forever and ever hold your hands

(そして僕らは永遠にいつも君の手を握るよ)
'Cause we are with you now

(だって僕らは今君と一緒に居るから)

 

I don't want to miss the way to you like that anymore

(僕はもう君への道を逃したくない)
You will be the storyteller now with us

(君は僕らと今語り手になるだろう)

 

 

 

We just want to be with you in this moment forever

(僕らはこの瞬間に君だけとずっと一緒に居たいよ)
'Cause I want to find precious memories

(だって僕は大事な思い出を経験したいから)
You will tell the story on when these dreams will come true

(それらの夢が叶う時に君は物語を伝えるだろう)
So let's keep on walking

(だから歩き続けよう)

'til we reach the end

(僕らが最後に達するまで)

'til we reach the end

(僕らが終わりに達するまで)

 

 

 

 


all of the time

いちいち、いつでも、常に、ひもすがら

 


precious memories

大事な思い出[記憶]

 


surrounded by

《be ~》~で取り囲まれる、~に取り巻かれる、〔やけに〕~の姿が目につく、周りを~ばかりで固められる

 


lose sight of the light

光を見失う

 


hold one's hand

《hold someone's hand》(人)の手を握る[の手をつかむ・と手をつなぐ]
〔人を殴ろうとする自分の〕手を抑える[控える]
〔処罰・おしおきなどを〕控える、我慢する